3 tipp, hogy rendesen egyen a gyerek | Miele Főzőiskola

3 tipp, hogy rendesen egyen a gyerek
2016. 02. 25. Nyomtatás
Unod, hogy vacsoraidőben az asztal körül rohangálva kell a gyerek szájába tömnöd a falatokat? Szeretnéd nem zsarolással elérni, hogy rendesen egyen? Képes lennél súlyos összegeket fizetni, ha végre valahára nem mesenézés közben kellene megvacsoráztatnod a szemed fényét, hanem együtt ehetnétek az asztal körül, mint egy normális család? Ha nálatok is folyamatos harccal telik az evés, akkor ez a cikk neked szól.

Valószínűleg nálatok is, ha rudiról, mogyorókrémről, csipszről van szó, akkor a gyerek gyomra egy hatalmas mindent elnyelő zsákként működik, ha viszont párolt zöldséget, halat, kenyeret felvágottal kellene enni, akkor hirtelen gombostűméretűre szűkül. Sőt, érdekes jelenség, hogy ilyenkor mintha szájzárat kapnának, és meg is süketülnének: semmilyen rimánkodással sem lehet evésre bírni őket. A tökösebbje vad fetrengéssel megspékelt ételtrancsírozásba kezd, a szelídebb a hattyú halálát adja elő és hirtelen a hasát fájlalja. Taps egyik produkciónak sem jár! Viszont van egy két tipp, ami lehet, nálatok is működhet.

1. Legyen rendszer

A gyerekek nem robotok, viszont a biztonságérzetüknek a rutin nagyon kedvez, ezért fontos, hogy az étkezések mindig hasonló időben történjenek. Nem kell a svájci órához igazítani, de nem árt, ha mihamarabb megszokja a kicsi, hogy a nap melyik része szól az evésről. Fontos, hogy még a tízóraira szánt köles golyót is az asztalnál egye meg. Étellel rohangálni egyébként is veszélyes műfaj. A szülő is üljön le ilyenkor mellé, egyen valamit, és ne foglalkozzon mással. Ha a gyerek azt látja, hogy az asztalnál üléskor az evés a módi (nem a telefon simogatása, újság olvasása, konyha rendbetétele, tv nézése), akkor hamarabb kialakul nála a jó „reflex”.

+tipp: Egy nagy faliórára az étkezési időkhöz helyes kis gyümölcs, zöldség, tojás, hús stb. figurákat ragassz, így ő is látni fogja, mikor jön az evés.

2. Éheztesd ki

Sok gyerek szinte az egész napot végig eszi, illetve csipegeti, és a nagy étkezésekkor már nem éhes. Törekedjünk arra, hogy a napi ötszöri étkezés alkalmával egyenek. A reggelit ne tejivással kezdjék, mert az eltelíti, és kevesebb az esély, hogy megeszi a gondosan elkészített szendvicset. Nálunk ilyenkor vagy vizet, vagy üres teát kapnak, a tej pedig a reggeli után jöhet. A gyümölcslevek a főétkezések mellé nem ajánlottak, mert cukor tartalmuk elveszi az étvágyat, tízóraira vagy uzsonnára, vízzel hígítva viszont jó megoldás, bár én inkább a teljes, rostban gazdag gyümölccsel kínálom őket ilyenkor is.

+ tipp: Ha a reggelinél dacol, és nem hajlandó enni, akkor mond el neki, hogy legközelebb ebédet kap. Tízórai tájban egy-két szelet almát azért adhatunk, az ebédet pedig egy fél órával előbbre hozhatjuk. Hidd el, éhesen még a spenótot is örömmel kanalazzák.

3. Hagyd, hogy válasszon

A gyerekek a dackorszak idején nem csak hisztizni szoktak, de ilyenkor az önállóságra való igényük is egyre nagyobb. Ezt meglovagolva, amelyik étkezésnél megoldható, hogy választhat, kérdezd meg, hogy mit enne. Ajánlj fel két alternatívát, de fontos, hogy amit választ, utána azt meg is egye.

+ Tipp: Legyél következetes és határozott. És türelmes is persze! :)

Babiczky-Pfliegel Dóra

boldogrepa.blog.hu

Receptek

Rendezvény - Karácsonyi halvacsora

Tovább

Vásároljon sütőedényt és kapjon ajándékba egy fedőt!

Tovább