Téli vitaminpótlás gyorsfagyasztott zöldségekkel | Miele Főzőiskola

Téli vitaminpótlás gyorsfagyasztott zöldségekkel
2015. 10. 27. Nyomtatás
Táplálkozásunk tekintetében télen az egyik legnehezebb feladat a vitaminok és ásványi anyagok megfelelő pótlása. Az áruházláncok polcai bár tele vannak friss termésekkel, ezek nagy része már nem sok tápértékkel rendelkezik. Így ha vitaminigényünket természetes forrásból szeretnénk kielégíteni, fogyasszunk gyorsfagyasztott zöldségeket!

A megfelelő vitamin- és ásványianyag-pótlásra a téli időszakban a legtöbben nagy figyelmet fordítanak. Immunrendszerünk védelme a hidegben kiemelten fontos, hiszen ilyenkor sokkal könnyebben legyengül és kevésbé lesz ellenálló a különböző fertőzésekkel, betegségekkel szemben. Immunrendszerünk munkáját a megfelelő, tápanyagokban és vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag étkezéssel nagyban támogatni tudjuk, melyek kiváló forrásai a zöldségek.

Válasszuk a gyorsfagyasztott zöldségeket!

A nyári időszakban, amikor csak úgy dúskálunk a vitaminokban gazdag friss termésekben, természetesnek tartjuk, hogy egészségesek vagyunk, de ugyanígy kell erre a hideg időszakban is figyelnünk. Ez azonban nem mindig olyan egyszerű, ugyanis a friss, szezonális termések csak korlátozott számban elérhetők, leginkább a hosszan eltartható zöldségekre számíthatunk, így a gyökérzöldségekre, zellerre, burgonyára, sütőtökre, csicsókára stb. A nagy áruházak kínálatában persze ilyenkor is kapható paradicsom, paprika, uborka, cukkini és a többi zöldség is, de ezek messzi országokból érkeznek, és szállítás közben érnek be, ezért nincs ízük, a tápanyagukról már nem is beszélve. Ha szervezetünk és egészségünk igényeit szeretnénk figyelembe venni, ne hagyjuk magunkat elcsábulni ezektől, inkább egészítsük ki gyorsfagyasztott zöldségekkel a kis mennyiségű szezonális kínálatot.

Tápanyagban gazdag alapanyagok

A tartósítási eljárások közül a gyorsfagyasztás a leginkább kímélő módszer, ennek köszönhetően a fagyasztásra kerülő zöldségek épségben, egészségesen kerülnek a csomagokba. Ráadásul igen magas beltartalmi értékkel is bírnak, hiszen a leszedés után pár órán belül valóban feldolgozásra kerülnek, így tápértékük nagy részét megőrzik. éppen ezért tudnak a téli időszakban egészséges, vitaminokban és ásványi anyagokban bővelkedő, értékes alapanyagok lenni a konyhában, valamint egészségünk megőrzésében is.

Tápláló, változatos ételek

Ma már a gyorsfagyasztott zöldségek széles választékát megtaláljuk a boltokban, így nemcsak tápláló, de sokszínű, változatos ételeket tudunk készíteni. Főzhetünk leveseket, zöldségköreteket, meleg salátákat, zöldségpüréket és egytálételeket is. Tápértéküket a leginkább párolással tudjuk megőrizni, de főzés során is elsősorban a vízben oldódó vitaminok vesznek el, a zsírban oldódóak (ha nem használunk zsiradékot a főzéshez) és az ásványi anyagok nem.

www.izekeserzesek.hu

Receptek

Rendezvény - Főzőbemutató

Tovább

Vásároljon sütőedényt és kapjon ajándékba egy fedőt!

Tovább