Így együnk szívünk egészségéért! | Miele Főzőiskola

Így együnk szívünk egészségéért!
2015. 09. 22. Nyomtatás
A szív- és érrendszeri betegségek nem csak a leggyakoribb egészségügyi problémát okozzák, de a halálozási listán is vezető helyet töltenek be. Főként a hölgyeknél.

Mai életformánk, a helytelen, rendszertelen, zsíros, nehéz étkezés, a mozgásszegény életmód, és a sok stressz, feszültség, bizony nem éppen szívünk egészségét szolgálják. De persze addig, amíg nincs probléma, erre nem is gondolunk, holott egészségünk érdekében akkor tesszük a legtöbbet, ha még a probléma előtt, és nem utána kezdünk el cselekedni.

Tippek a szívbarát étkezéshez

Hogy szívünk megfelelő állapotát illetően mit tehetünk? Sokat! Kezdjük elsőként étkezésünk megreformálásával, melyhez néhány hasznos és főként követhető irányelvet most megmutatunk Önöknek!

  • a zsíros, nehéz ételek fogyasztása nem csak emésztésünket, de szívünket is megterheli. A zsírok ugyanis lerakódnak az erek falán, és eltömítik az artériákat, melynek következtében érrendszerünkben gyulladásos folyamat indul el, és ezzel ki is alakul az egészségügyi probléma. A leginkább a telített zsírok a problémásak, ezért állati eredetű zsírokat csak módjával fogyasszunk, és részesítsük előnyben a növényi eredetű, telítetlen zsiradékokat.
  • mivel szervezetünknek a zsírokra szüksége van, ezért nem a teljes lemondás, hanem a tudatos megválasztás a fontos. Mindig az étel jellege határozza meg a zsiradékok fajtáját, így mediterrán fogásokhoz használjunk olívaolajat, az ázsiai ételekhez szezámolajat, zöldségek párolásához vajat, sütéshez kókuszzsírt, magyaros ételekhez liba-vagy kacsazsírt, esetleg mangalicát. Salátákhoz kiválóak a különböző hidegen sajtolt olajok, mint például az olívaolaj, a kukoricaolaj, a szezámolaj, a repceolaj, de sorolhatnánk még. Ha ezeket a zsiradékokat változatosan használjuk, szervezetünk is többféle formában jut hozzá az értékes zsírokhoz.
  • fontos a rendszeres zöldségfogyasztás is. A brokkoli, a sárgarépa, a zöld leves termések és a saláták jó hatással vannak szívünkre, így érdemes minél többet, ha lehet nyersen vagy roppanósra párolva enni belőlük.
  • fontos a rostban gazdag táplálkozás is, mely segíti emésztésünket, és a tápanyagok felszívódását is szervezetünkben. Fogyasszunk rendszeresen teljes kiőrlésű gabonákat, kenyeret, gyümölcsöket.
  • a hal és a halolaj, valamint a bennük található omeg-3 zsírsavak kifejezetten jó hatással vannak szív- és érrendszerünkre, heti 1-2 alkalommal való fogyasztásuk mindenképpen ajánlott. Együk frissen vagy olajos halként, tésztákhoz, szendvicskrémekhez, vagy főételként elkészítve.

Növényi termékek a táplálkozásban

Ha ezeket a tanácsokat betartjuk, máris sokat teszünk szívünk egészségének védelmében, de van még egy dolog, ami nagy segítségünkre lehet táplálkozásunk megreformálásában. A növényi alapú tej és tejhelyettesítő termékek ugyanis kiváló alternatívát nyújtanak a tudatos étkezésekhez. Nem tartalmaznak telített zsírokat, csakis növényi alapú, telítetlen zsírokat, nincs bennük koleszterin, ráadásul laktózérzékenyek is fogyaszthatják.

www.izekeserzesek.hu

Receptek

Rendezvény - Főzőbemutató

Tovább

Vásároljon sütőedényt és kapjon ajándékba egy fedőt!

Tovább